Translate

zaterdag 25 oktober 2014

Borduren voor de letterbak

Hallo allemaal,
 
Ik heb zeker al een jaar geleden een letterbak gekocht bij de kringloopwinkel.
Ik had er verschillende plannetjes mee maar die kwamen allemaal in het vergeetboek.
En de letterbak belandde achter de bank.
Tot ik weer ging borduren. Ik had al eens van die mooie letterbakken voorbij zien komen
met borduurwerkjes erin.
Ik ben eerst eens stof gaan kopen. Aida 5,5 want ik begreep dat je dit wat makkelijker
kunt zien en toch fijne kruisjes geeft. En inderdaad, dit is veel rustiger voor mijn ogen.
 
En toen maar eens op Pinterest gaan zoeken naar kleine patroontjes. Dat valt echt nog niet mee.
Want ik ben niet snel tevreden. Maar het eerste begin is er.
 

Dit oude bord was precies de kleur die ik in gedachte had.
Ik vind rood ook mooi, maar dat past niet echt in ons huis.
Dit oude roze geeft toch ook een brocante look.



 
Wat is dit leuk om te doen. Alleen het zoeken en passen is al leuk.
Ik weet nog niet hoe ik het af ga werken maar dat komt vanzelf wel.
 
Groetjes Corrie.


13 opmerkingen :

  1. Erg mooi! En inderdaad deze kleur roze past mooi bij je brocante spulletjes. Gelijk heb je dat je aida gebruikt, veel makkelijker. Ik heb een paar keer ander borduurstof geprobeerd maar dan zit ik zo te turen en heb er al snel geen zin meer in.
    Groetjes
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ontzettend mooi....leuke patroontjes.... ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien...

    Gr. Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat leuk Corrie! Je hebt een mooie kleur uitgezocht om te borduren en inderdaad is de Aida heerlijk om mee te werken. Welk materiaal gebruik je om de borduurtjes omheen te spannen? En komt er dan nog iets anders in de vakjes als 'verhoging' of is dat niet nodig?

    Het uitzoeken van de patroontjes is inderdaad heel leuk werk, al vond ik het soms toch nog wel moeilijk om iets te vinden wat goed paste qua formaat. Heb je Pinterest? Op mijn Pinterestpagina http://www.pinterest.com/trekharmonica/ staan héél veel borduurpatroontjes, misschien zit er iets voor je tussen? (ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij is er niet veel te zien als je níet op Pinterest inlogt?)
    Héél veel plezier met het vullen van de letterbak.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog diverse patroontjes van je pinterest gehaald, bedankt voor de link.
      Ik probeer eerst of ik de borduurwerkjes om een kartonnetje kan spannen met een stukje fiberfil ertussen. Ik had dacht ik bij jou ook een tip gelezen.

      Verwijderen
  4. Hoi hoi, wat is dit toch leuk en het staat super in zo'n donkere letterbak.
    Mooi hoor ik ben heel benieuwd naar de rest...

    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi ziet het er al uit Corrie......de mijne staat er ook nog voor de helft gevuld :(.....ik borduur alles over 1 draadje dan past het meestal wel in het vakje...maar met Aida gaat dat niet natuurlijk !Als je fiberfill niet mooi vindt kun je ook een stukje wit vilt gebruiken dat dunnere is er prima voor, of een molton onderlakentje voor een ledikantje is er ook prima voor !Succes verder !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er al goed uit en je koos een mooi kleurtje om te borduren! Op pinterest vindt je genoeg borduurpatroontjes, ook op mijn pagina :-) Ook ik maakte al een letterbak en vond het leuk om te doen, ben nog een tweede bezig die maar niet af geraakt en ik heb er nog een stuk of vijf staan voor ooit. Succes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ontzettend gaaf, Corrie... Ja, echt helemaal jouw stijl en de kleur is fantastisch!
    Leuk om te doen hè, die kleine borduurwerkjes. En de letterbak vult zich vanzelf...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk idee voor je letterbak!
    Ben benieuwd hoe die er uit ziet als ie helemaal gevuld is.
    Greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Corrie, wat ontzettend mooi, zulke lieve kleine borduurwerkjes en de kleur past super bij de letterbak :)

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hai Corrie,

    Oh ik vind die letterbakken zoooo leuk met al die kleine borduurtjes erin.
    Dat is ook nog iets wat ik heel graag wil gaan doen....staat ook nog op mijn to-do lijstje.
    Het word al heel mooi hoor...

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen