Translate

vrijdag 7 november 2014

Kop en schotels gemaakt

Hallo allemaal,
 
Mijn moeder had een heel leuke kop en schotel gehad.
Deze was gemaakt van papier. We zijn aan de slag gegaan
en hebben het nagemaakt.
Ja, ook mijn moeder van 83 doet dit nog. Als zij ze af heeft,
zal ik daar nog een foto van plaatsen.
Dit is mijn resultaat van een middagje knutselen.
 


 
Ik ben in de oude kaarten voorraad gaan zoeken en vond daar diverse kaarten
tussen die ik hiervoor kon gebruiken. Alleen het onderkantje is van kaartenkarton.
Je zou ze denk ik ook kunnen maken van behang.
 
Als jullie dit leuk vinden, kunnen jullie ze ook maken.
Ik zal proberen uit te leggen hoe ik ze gemaakt heb.

Voor het kopje een strook van 6 bij 18 cm.
Voor de bodem van het kopje een 8 hoek van 4,5 bij ,5 cm. Met
schuine kanten van 2 cm lang.
1 cirkel van 10,5 cm.
1 cirkel van 12 cm.
Het oor moet je zelf maar verzinnen.

Voor het kopje 9 vouwen gemaakt van 2 cm. breed.
Daarna de onderkanten 1 cm ingeknipt en naar binnen gevouwen.

De buitenste rand ingeknipt voor het oor. Oortje naar binnen gevouwen
en vastgeplakt.
Nu kan het kopje in elkaar gevouwen worden.
Het andere uiteinde komt dan onder het uiteinde waar het oor zit.
Je ziet dan niks meer van het geplakte oor. Je plakt de uiteneinden op elkaar.
(Ik bedenk nu dat ik daar geen foto van heb gemaakt, maar hopelijk
is het duidelijk).
 
Dan de bodem erin in vastplakken.
 
Het schoteltje wijst voor zich.
Je plakt het kopje op het schoteltje en je kunt het verder
naar eigen fantasie afwerken.
 
Zo heb je snel een klein cadeautje gemaakt.
Leuk om te geven met wat chocolaadjes erin.
 
Groetjes Corrie.


11 opmerkingen :

  1. Wat ontzettend leuk! Ja, ik snap dat jullie dat meteen wilden namaken ...
    En het is goed gelukt ook en je hebt het ook prima uitgelegd, want ik geloof dat ik het snap!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg, en wat gezellig dat je moeder mee knutselt.
    Greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat hartstikke leuk!!!
    fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi nieuw servies ben je aan het maken! Je hebt heel duidelijk uitgelegd hoe het in zijn werk gaat, dank je wel. Ik denk dat ik er alvast eentje ga maken, want het staat vast heel leuk bij de kaartendoosjes!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gemaakt en je hebt weer een originele cadeauverpakking!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk Corrie, dat is leuk om kado te doen.
    En wat gezellig dat Moeder en dochter nog zo gezellig samen knutselen...dat zijn kostbare momenten.

    Liefs,. Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super gezellig om zoiets met je moeder te maken en het ziet er nog heel erg leuk uit ook !

    Lieve groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Corrie, wat een leuk knutsel idee en dan ook nog met je moeder, wat super gezellig, de kopjes zijn ontzettend mooi geworden :)
    Ik wens je een heel fijn weekend.

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi Corrie, ik zou ze heel graag van rozenpapier maken!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor Corrie! En samen met je moeder ! Enig. Ik denk dat ik ze maak voor mijn moeder en schoonmoeder voor 5 Dec! In plaats van een letter!
    Thanks!
    Dikke kus van Marianne XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hé wat leuk Corrie!
    En wat grappig dat je moeder idt ook doet!!
    Je hoeft je niet af te vragen waarvan jij je 'knutsel-pret' heb geërfd...
    Lijkt me heerlijk zo samen knutselen...
    Groetjes,
    MArian

    BeantwoordenVerwijderen