Translate

zaterdag 14 september 2013

Een pop, blokken en boekjes

Hallo allemaal,
 
Ik moest van de week nog langs de kringloopwinkel.
Dat kun je gewoon niet tegenhouden.
Daar zag ik deze leuke pop staan. Die mocht met mij mee.
Dan kan mijn moeder haar weer aankleden. Of misschien ga ik dat zelf wel doen.
Ik heb wel zin om weer eens wat te gaan breien.
 

 
Heeft ze geen mooie haren?
 

 
Het idee van de blokjes zag ik bij Het lieve hemeltje.
Als je van brocante spulletjes houdt en van oude poppen, moet je daar echt eens een kijkje nemen. Wat een mooie blog heeft zij!
De plaatjes op de blokken komen van haar Pinterest.
 
 


 
De boekjes zijn ook zo lekker nostalgisch en met leuke gedichtjes.
 
 
 
Er is hier nog iemand die de pop erg lief vindt. Op een gegeven moment zat hij zelfs op haar schouder. Ik was net te laat om daar nog een foto van te maken.
 
Groeten van Corrie.
 
 
 


8 opmerkingen :

  1. Pop en parkiet zijn blijkbaar beste maatjes, leuke pop trouwens evenals die boekjes. Veel succes met het aankleden van de pop, dat is net het plezante eraan!
    Fijne zondag!
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt echt wel een schat van een popje gevonden! En ook de boekjes zijn nog lekker nostalgisch :) Benieuwd hoe ze zal aangekleed worden en of je parkiet er dan ook nog verliefd zal op zijn :)
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de pop is nog erg mooi en is weer een leuk klusje om aan te kleden .....en de blokjes vind ik echt heel apart ....
    fijne zondags groet, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt ook lekker geshopped zeg, fijn hé de kringloop!
    Fijne zondag verder, Greetzz Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corrie, wat een schattige pop, het zal weer een leuk werkje zijn om nieuwe kleertjes te maken.
    De blokjes zijn beeldig geworden, ik heb ze zelf ook, je kunt er altijd leuk mee decoreren bij de poppen en beren.

    Nog een fijne zondag.

    Liefs Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke boekjes van moeder de gans zo mooi getekend, echt iets om te koesteren... en ben benieuwd wat voor moois je voor je nieuwe aanwinst gaat maken!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Corrie,

    Wat een leuke spulletjes heb je gescoord bij de Kringloop.
    Zo grappig dat boekje "Gijsje mooi meisje" dat heb ik ook...en dan zie ik je mooie blokjes erbij en dan is het net alsof ik naar mijn eigen spulletjes sta te kijken hihi.
    Ze zijn goed gelukt he? je blokjes? echt leuk.
    En bedankt voor je linkje hoor ;).

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt geluk gehad met deze mooie pop! Ik kijk ook altijd in het vak, maar meestal is het niet veel...
    Wat leuk zo'n blokkenpuzzel; ik herinner me dat we bij m'n vader thuis van die echte oude blokken hadden met de provincies van Nederland erop, nog van m'n opa... Toch eens kijken waar dat gebleven is!
    Leuke foto van Pietje met Pop...

    BeantwoordenVerwijderen