Translate

woensdag 3 mei 2017

Call the midwife blanket



Wat was dit weer een leuk dekentje om te haken.
Het inmiddels beroemde dekentje van de tv serie 'Call the midwife'.
Ik mocht de dvd's lenen van Elisabeth.
Het dekentje is te zien in de kerstspecial.
Ik zag trouwens nog veel meer handwerk voorbij komen 
in de afleveringen
 Elisabeth had trouwens heel goed gekeken want het schijnt dat
er ergens een non zit te haken met een breinaald.
Wie zal dit nadoen?


Voor de foto nog even wat oude jurkjes opgezocht.
 Ze staan er prachtig bij.


Ik was van plan om de deken alleen in de zandkleur te haken
maar ik vond het toch een beetje saai.
Later had ik toch nog nog even spijt dat ik er 
roze bij had gedaan.


Maar nu hij af is, vind ik het heel leuk.
Het fleurt het hele dekentje op.


De rand heb ik eenvoudig gehouden.
Alleen 2 toeren vasten eromheen gehaakt.


Ik heb er inmiddels ook al een bestemming voor gevonden.
Mensen uit ons dorp gaan al jaren naar Gambia.
En hebben daar goede contacten en bezoeken
daar ook een ziekenhuisje.
Ze kunnen daar heel goed dekentjes gebruiken.

11 opmerkingen :

  1. Prachtig Corrie in de gekleurde combinatie ...
    Hartverwarmend dat het voor het goed doel is ...
    Fijne avond ... lieve en creatieve groetjes Valerie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi en lief dekentje is dit geworden Corrie, dat roze staat er zeker heel fleurig bij. het staat zo leuk met de oude jurkjes op de foto.

    En de bestemming is echt GEWELDIG!!!

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat heb jij in de turbostand zitten haken! Maar het is echt een prachtig dekentje geworden. Vond ik het roze er eerst zo uitspringen, nu vind ik het eigenlijk heel speels en leuk staan! Echt jouw oog voor de juiste details.
    O ja, en om het nog even spannend te houden; ik heb nog iets leuks liggen voor je en kom het binnenkort even langs brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi en hartverWARMend dekentje! Het roze vind ik er heel mooi in combineren. Je foto's zijn zoals altijd weer heel mooi sfeervol *Ü*
    Ik ken het dekentje niet van tv, maar zag het wel verschijnen bij Elizabeth op Pinterest; wat leuk om hem daarna bij jou te mogen bewonderen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi dekentje en wat een lieve bestemming heb je er voor ik vind de kleur ook heel mooi groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi dekentje en wat een lieve bestemming heb je er voor ik vind de kleur ook heel mooi groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig deken is dit toch! ik wil hem zelf ook nog eens maken..! Zelf vind ik het roze prachtig ertussen! Soms moet je een creatie echt af zien voordat je denkt: yes, toch blij dat ik het zo heb gedaan..!
    Lief dat je het dekentje ook zo'n mooie bestemming geeft!

    Groetjes Marijke
    (zusjeknus.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je dekentje is super mooi Corrie!!
    Dat roze staat er juist fris bij.
    Fijn dat het naar een goed doel gaat.
    Dat is altijd zo mooi!
    Groetjes Janneie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is dat een lief dekentje en wat lief dat je hem weggeeft. Wat zal hij goed terecht komen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een super mooi dekentje ook de kleurtjes en wat kan jij toch alles zo mooi presenteren !
    en wat lief dat het naar een goed doel gaat
    wens jou een fijne Zondag lieve groetjes van martine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhh...wat een plaatje is je nieuwe dekentje,
    en wat leuk dar roze erbij!
    En nog leuker id de prachtige bestemming die dit
    krijgt! Wat ben je toch een lief mensje dat je altijd
    op zoek bent naar goede doelen..vind het fantastisch!

    Liefs,
    MarijkeXXX

    BeantwoordenVerwijderen