Translate

maandag 23 december 2019

Kerststukjes

Vorige week maakte ik nog een paar kerststukjes.
Ik wilde niet zo'n standaard stuk maken met kaarsen in het midden en veel bling bling.
Maar wist nog niet echt wat dan wel. 
Toen kwam ik bij een vriendin en die had een pracht stuk op de tafel staan.
Maar om daar nou bijna €100,00 voor te geven.
Maar bij mij was het idee geboren.

Hier en daar nog wat gesnuffeld in de bloemenzaken en zo kwam
er toch nog inspiratie.



Bij iemand anders in de tuin ben ik wat groen gaan knippen en in 
onze tuin stond ook nog wel wat.
Ik zag ook dat het met lichtjes erin wel erg leuk stond.
En zo ging ik aan de slag.
Nu heb ik voor nog geen €2,00 ook wat op tafel staan.



Er blijft natuurlijk altijd genoeg groen over om nog wat te maken.
Onderstaande staat op de grote tafel.





                            

Het stolpje kocht ik compleet bij de kringloopwinkel.



Ik houd altijd van glas en vond het dametje met kind erin zo leuk.





En in het wagentje ligt geen pop maar een hondje.





Het glas maakte ik zelf op en heb het aan een goede vriendin gegeven.








Verder heb ik weinig kerstversiering in huis.
Tenslotte gaat kerst niet om alle versiering en het vele eten
maar om het feit dat God zijn Zoon naar de aarde heeft gestuurd
om vrede te geven in onze harten.

Ik wens jullie allemaal goede dagen toe.
En veel sterkte voor degenen die het moeilijk hebben.



11 opmerkingen :

  1. Wat een mooie sfeervolle decoraties laat je zien Corrie. Heel mooi gemaakt en inderdaad hoeft het allemaal niet veel en duur te zijn. Echt vers groen ruikt ook altijd zo lekker in huis vind je niet?
    Fijne dagen gewenst.
    Lieve groetjes Miranda (www.brocanterietje.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt hele mooie kerststukje heb je gemaakt zeg.
    Leuk met die lichtjes erin. Hele fijne kerstdagen voor jullie.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet te geloven Corrie dat je dit voor zo weinig geld hebt kunnen samenstellen. Het is een PRACHTIGE stukken geworden en vooral ook speciaal door de lichtjes in het geheel. Wat een bijzonder stolpje ben je tegen gekomen, het lijkt me iets heel oud, zo'n lief tafereeltje is het.
    Ook mooie Kerstdagen wens ik je toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi en voor zo weinig geld. Zo zie je maar dat je ook met minder geld iets fraais op tafel kunt hebben met de voldoening dat je het zelf gemaakt hebt.
    Ik kan me helemaal vinden in je kerstgedachten. Ook hier geen overdaad aan versieringen.
    Hele fijne dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kerststukken zijn prachtig, dat heb je mooi samengesteld....hele fijne feestdagen toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook met kerst gaat het om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. Dat is jou uitstekend gelukt! Wat een prachtige kerststukken en ja die lichtjes erin staat zó mooi...
    Het stolpje is een prachtig oud wintertafereeltje en het glas voor je vriendin ziet er ook heel mooi uit, daar is ze vast heel blij mee.
    Fijne dagen toegewenst voor jullie allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt je goed laten inspireren :)
    Het zijn prachtige kerststukken geworden, puur natuur, mooi
    Corry ik wens jou en je familie hele fijne en gezellige kerstdagen. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi kerststuk heb je gemaakt. Dank voor de goede wensen. Voor jou ook hetvallerbeste.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om het allemaal nog een keertje op de foto terug te zien! Ik vond het allemaal zo gezellig staan bij je in de kamer, geweldig sfeertje...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kerst stukken zien er super mooi uit.
    Het geeft ook voldoening als je het zelf maakt!
    De beste wensen voor het nieuwe jaar .
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen