Translate

donderdag 30 april 2020

Plaid op bestelling


Een goede vriendin vroeg of ik voor haar een plaid wilde haken.
Natuurlijk wilde ik dat. 
Het moest een stoere plaid worden voor over de leuning van een stoel of bank.

Ze kocht zelf de wol en ik kon aan de slag.

Ik kwam de droomdeken 2.0 van Wolplein tegen.
Mooi met al die verschillende banen.


 

Ik heb de banen niet horizontaal gehaakt maar verticaal, dus in de lengte.


Ik heb geloof ik maar één patroon gebruikt van deze deken maar wel 
de herhalingsrand.



Ik gebruikte ook een paar patronen van de Cosy woondeken van Jolanda

Ik had nog graag een baan extra gehaakt maar ik had niet genoeg wol.
En de kleur was helaas niet meer te krijgen.
Ik gebruikte 7 bollen Saskia en haakte op naald 6.



Uiteindelijk is de plaid niet op de leuning beland 
maar hangt ie mooi te wezen op een laddertje.



14 opmerkingen :

  1. Wat een leuk idee om nu eens banen in de lengte te haken! De stekenranden zien er stuk voor stuk mooi uit en je hebt met het kiezen ervan er een echt 'Corrie' van gemaakt. De deken hangt daar heel mooi op het laddertje (is dat ook van jouw hand? ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat weer een geweldig mooi exemplaar heb je gemaakt Corrie. Je vriendin zal daar ongetwijfeld heel erg blij mee zijn. Goed idee om het verticaal te haken, dat geeft een heel mooi effect.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige plaid en over een laddertje komt hij ook heel mooi tot zijn recht.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zo op het laddertje, maar als het straks (over een heeeele lange tijd ;)) weer wat frisser gaat worden, lekker over je heen op de bank. Mooi geh(m)aakt hoor Corrie :) Fijn weekend, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een prachtige cosy-woondeken geworden! Gave steken heb je bij elkaar gezocht en gehaakt.
    Op mijn mobiel had de deken een hele afwijkende kleur, maar op de laptop lijkt ie beter..
    Ik vind het grappig hoe ze hem over het laddertje heeft gehangen. Maar misschien wil ze nù nog wel een deken voor over de leuning van de bank...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een mooie deken geworden.
    Lekker op de bank over je benen.
    En prachtige steken en kleur heel mooi gehaakt.
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige plaid is het geworden. Een echte eyecatcher in het interieur en heerlijk om onder te kruipen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! Dat heb je echt prachtig gehaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hij is prachtig geworden leuk om het patroon iets aan te passen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie plaid. Leuke kleur en ik vind het heel apart dat je de banen anders gehaakt hebt, zo is het echt een heel aparte originele plaid geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een plaatje, zulke mooie structuren door de verschillende steken. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is een mooie deken geworden.
    Lekker op de bank over je benen.
    En prachtige steken en kleur heel mooi gehaakt.
    Fijn weekend.

    VSCR888
    918KISS

    BeantwoordenVerwijderen