Translate

dinsdag 30 maart 2021

Gehaakte kippen

Ik had ze al heel lang op mijn lijstje staan om te maken.

Ik was ze al helemaal vergeten totdat ik ze op facebook voorbij zag komen.

Oh ja, die kippen, die zijn zo leuk.

En nu niet meer getreuzeld maar gelijk aan de slag gegaan. 





Ze moesten natuurlijk ergens in komen te staan. 
Maar eens bedenken hoe dat te gaan doen.
Ik bedacht ineens dat ik ook eens kerstboompjes maakte.
En die had ik ook op deze manier gedaan.




Ik heb de ronde lapjes aan elkaar genaaid en die gevuld met stenen.
Daarna goed dichtgebonden met de stok erin en wat lijm voor de zekerheid.
Daarna versierd met mos. Dat kwam allemaal van het garagedak waaien,
ik heb inmiddels een schoenendoos vol.
Nog wat takjes, eitjes en beestjes ter versiering.


De twee schaapjes zijn een kledingbank vondst.
Ze zaten in een zak met oude babykleertjes.
En aangezien wij er niks mee doen, mocht ik ze mee naar huis nemen.



Mocht je de kippen ook willen maken,
als je zoekt op google op kip op stok haken, kom je het gelijk tegen.








10 opmerkingen :

  1. O wat een mooie decoratie heb je gemaakt Corrie. Zowel het gehaakte kipje als de voet die je gemaakt hebt is heel mooi. Gezellig om daar een leuk hoekje mee te maken. Je beertjes en vosje hiervoor zijn ook leuk geworden. Leuk weer wat van je te zien in blogland.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zo op een stok eens een heel andere decoratie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja leuk! Je hebt ze een mooie standaard gegeven. Ik heb ze jaren geleden een keer voor mijn cliënten gemaakt, ik kom ze nu nog tegen na al die jaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh wat zijn ze leuk Corrie, een heel gezellig Paas tafereeltje heb je er van gemaakt. Goed opgelost met de verzwaring met stenen. En de schaapjes vondst is ook bijzonder, ze zijn heel erg mooi. Mooie foto's heb je er van genomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die zijn erg leuk! Je hebt er een mooie decoratie van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kippen en wat een goed idee om die op stokjes te zetten! Het staat heel gezellig op je tafel 👌🏼

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een beauty's en ze blijven keurig netjes op stok staan:) De kippen maken is één, maar hoe jij alles zo leuk afwerkt is twee! Wat heb je dat leuk en creatief gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke en gezellige sfeer heb je weten te creëren :) Goed dat je snel actie hebt ondernomen. Heb jij dat dan ook, dan kom je de kamer binnen en je ogen gaan meteen naar de kippetjes en je krijgt meteen een fijn gevoel. Fijne paasdagen Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk Corrie om weer wat van jou te zien!
    Je kippen op de pot zien er geweldig leuk uit.
    Fijn dat je de draad weer hebt opgepakt, super!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De kippen zijn geweldig! Ontzettend leuk en hoe je ze weer op stok en dan in die zakjes geplaatst heb, jij hebt hier echt aanleg voor, knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen