Translate

zaterdag 24 april 2021

Honingraat deken


Dekens haken blijft toch wel favoriet bij mij.
Heerlijk doorhaken zonder al teveel na te denken.



Het grootste denkwerk is het uitzoeken van een patroon 
en de kleurencombinatie.


De rand bleef eenvoudig. Eerst een paar kleuren geel en daarna
alleen nog maar groen. Heel rustig en het donkere groen maakt
de hele deken sprekender.


Van de restjes breide ik nog een klein lief poesje.



Ik denk dat ie naar Troostdekentje gaat. 
Een mooi doel.


Het patroon vond ik HIER
Ik heb alleen de raten wat groter gemaakt.
Dat zag ik weer ergens anders.
Hij is ongeveer 125 bij 85 cm.

Dus weer mooi om voor een ledikantje te gebruiken
of om op de bank er lekker onder te kruipen.

 

12 opmerkingen :

  1. Wat is de deken mooi geworden! En een heel mooie bestemming heb je er ook al voor gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat een mooi dekentje! Leuk setje met het poesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie deken en leuk patroon. Mooie combinatie van kleuren. Lief dat knuffeltje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is prachtig in z'n totaliteit! Wat heb je hem mooi uitgespreid voor de foto... Met het poesje erbij is het een hele mooie set geworden, die zeker wat troost zal geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig patroon met die honingraten. Ook het kleurverloop vind ik zeer geslaagd. Het is een fantastisch mooi dekentje geworden, en voor zo'n prachtig doel ook. En dan dat bijpassende lieve poesje zo leuk, heel mooi gemaakt Corrie!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een super leuk patroon de kleuren lekker rustig ook ik hoe van dekens gaken gister weer 1 opgezet heerlijk toch

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig Corrie, daar zal iemand heel blij mee zijn en ja dekens haken is een fijn werkje :) dat vind ik ook. Leuk ook dat poesje erbij:)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super mooie deken Corrie!
    Prachtig deze kleuren bij elkaar.
    En wat een mooi doel waar hij heen gaat.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig is je dekentje en een leuke steek.
    Mooie kleuren.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig gemaakt en wat lief dat je er een goed doel blij mee gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit is een pracht van een deken geworden, mooi patroon en nog mooiere kleuren! Zelfs met de restjes werd een lief poesje gemaakt! Super!

    BeantwoordenVerwijderen