Translate

zaterdag 22 mei 2021

Als ik in de tuin ben

Ondanks alle buien die er de afgelopen week vielen, heb ik toch veel in de tuin gewerkt. 

Veel dingen gepoot, verkleind, verplaatst en geknipt. 




Het hegje was zo vreselijk hard gegroeid, dat was heel hard aan een knipbeurt toe.
De maagdenpalm was helemaal dicht gegroeid, daar heb ik stukken uit gestoken.
Ik heb nu 2 vakken met wilde akelei, ook nog gezaaid. Hopelijk gaat het straks
mooi dichtgroeien. In de andere 2 vakken heb ik dropplanten gezet. Daar
schijnen de vlinders gek op te zijn.




In het midden staat een dwergmispel. Nu met hele kleine roze bloemetjes.
Andere jaren zat er een heel koor van bijen in. Vorig jaar en dit jaar nog geen bij gezien.







Hier nog de akelei van dichtbij.



De pijp heb ik weer gevuld. Bovenin nog oost indische kers die ik had gezaaid.



Tegen de regenpijp moet een clematis piilu gaan groeien.
Ik ben benieuwd of dat gaat lukken.



Bij de paal van de overkapping heb ik een klein tuintje gemaakt en het
is de bedoeling dat daar clematis taiga tegenaan gaat groeien.



De violen doen het nog goed met het koude weer.



Ik had dahlia knollen voorgetrokken en van de week 
in de tuin gezet.



De witte struikjes staan weer in bloei.



Niet zo heel goed te zien op de foto, maar we hebben weer mooi uitzicht
op de meidoorn van de achterburen.


15 opmerkingen :

  1. Zo zeg, dat is een mooie tuin, het ziet er prachtig uit! Dat tuinieren heb jij wel in de vingers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent echt heerlijk bezig geweest! Ik heb ook Akelei, maar ik vind het een moeilijke plant die hier niet erg wil groeien en nèt overleefd.
    Ik dacht dat je zo'n zak met plantjes had, maar het is dus een pijp! Een stuk steviger dus... ook leuk voor aardbeien.
    En dan zomaar even een extra tuintje gemaakt, zelf de steunbanden erin gelegd?
    Die witte struikjes lijken wel Bacopa, of is het iets anders?
    Nu de zon nog en dan kun je genieten van al het moois!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is absoluut geen bacopa, maar geen idee wat het wel is. Ik zou het op moeten schrijven als ik iets aanschaf.

      Verwijderen
  3. Wat ziet je tuin er prachtig uit! Prachtige balans tussen groen en kleur. Daar ga je nog veel plezier van hebben de komende tijd....fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er prima uit, heerlijk om onder het afdak te zitten en de tuin te bewonderen, handwerkje in de handen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gezelligheid bi8j jullie in de tuin Corrie, heerlijk ook dat jullie zo'n fijne overkapping hebben.
    Wat zal dat een feest worden als de Clematissen volop in bloei komen te staan. Akeleien daar ben ik ook gek op, heb verschillende soorten in de tuin. Prachtig ook de symmetrische compositie van de haagjes. Nu lekker wat warmer en een stralende zon, dat gaat puur genieten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je tuin staat er prachtig bij.
    Erg leuk met al die verschillende hoekjes.
    En nu het zonnetje nog dan word het genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige tuin Corrie! Het hegje knippen lijkt me best lastig voor je rug? De wilde Akelei staat al mooi in bloei net zoals je witte struikjes.
    Fijn voor jullie dat het weer beter gaat worden, dan kunnen jullie optimaal van de tuin genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super gaaf al dat jonge spul tussen de buien door ben ik ook graag in de tuin.
    Dat witte spul kun je opzoeken in plantnet app. Succes verzekerd en heel leuk om gewoon texweten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pracht van een tuin heb jij zeg! Allemaal netjes en superleuk om in te vertoeven!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je bent weer lekker bezig geweest Corrie!
    Het ziet er weer netjes uit en gezellig!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen