Translate

zaterdag 11 december 2021

Retro kerstkaarten

Mijn vriendin vroeg ook dit jaar weer of ik kerstkaarten wilde maken.
Natuurlijk zeg ik daar geen 'nee' tegen.
Altijd leuk om weer eens kaarten te maken.



Dit keer heb ik oude kerstkaarten verknipt uit de jaren 50/60.
Echte nostalgie die kaarten met al de tafereeltjes, meestal in de sneeuw.



Ik heb wat stansmallen gekocht en heb daar de kaarten
nog verder mee aangekleed.



De boompjes van muziekpapier vind ik zelf wel heel leuk erbij.




Vriendin Elizabeth is nog aan de slag geweest om achtergronden te maken.
Zij vindt het heerlijk om lekker te kliederen met verf.
De kaarten hieronder zijn gemaakt met dat papier als achtergrond.





 

10 opmerkingen :

  1. Ja, de boompjes van muziekpapier zijn zeker leuk! En ik zie dat je toch nog tekst op de voorkant hebt gedaan, dat maakt het ook echt wel 'af' bij dit soort kaarten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt prachtige kerstkaarten gemaakt Corrie. Leuk om zo oude kerstkaarten te recyclen.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooie kaarten, zeker omdat ze door samenwerking tot stand zijn gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige serie heb je gemaakt Corrie,
    vind die muziekboompjes zeker heel geslaagd maar
    ook de groene zijn heel leuk. Mooie details heb
    je allemaal gebruikt. En de twee laatste zijn
    ook er mooi, geslaagde achtergronden van Elizabeth, heel mooi van kleur.
    Echt heerlijk nostalgische beelden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vanmorgen zag ik je mooie kaarten al even op Instagram op mijn mobiel en nu kan ik ze lekker in het groot bewonderen op mijn tablet.
    Het zijn hele mooie kaarten, de retrosfeer vind ik heel leuk. Je muzieknotenboompjes zijn inderdaad erg mooi en de achtergronden van Elizabeth doen het ook heel erg goed.
    Je vriendin is vast heel blij met deze mooie kaarten. Heb je voor jezelf ook kaarten gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het kerstkaarten sturen al een paar jaar afgeschaft. Ik vond het zo'n verplichting worden.

      Verwijderen