Translate

dinsdag 22 juli 2014

Waar gehaakte kleedjes weer goed voor zijn

Hallo allemaal,
 
Vorige week redde ik diverse oude gehaakte kleedjes.
Ze zaten al in een vuilniszak om weg te gooien.
Moet je nagaan dat we de kleedjes van mijn moeder jaren terug naar de rommelmarkt
hebben gedaan en ook wel weggegooid. Spijt, spijt....
Ik had gelijk al weer wat ideetjes. Want je kunt er natuurlijk heel leuk mee knutselen.
Maar ja, eigenlijk ook weer jammer om ze te gaan verknippen.
Maar er zit 1 aardig groot kleed bij en daar heb ik de schaar toch maar ingezet.
Toen het gisteren wat minder warm was, kwam ook de knutselzin terug.
Want met die hitte kwam er toch echt niks uit mijn handen.
 
Ik heb er maar weer een paar notitieboekjes mee versierd.
 



 
Het is zo mooi gehaakt met een heel fijn naaldje. Ik denk 1 of wellicht nog wel minder.
Er zitten 52 rondjes en 33 vierkantjes in verwerkt en dan nog de rand.
Wat een werk zal dit geweest zijn.
Er zitten nog een paar kleedjes bij die erop lijken, die houd ik wel heel denk ik.
Ik wil die nog een keer op een kussen gaan naaien.

 
Groetjes van Corrie.


11 opmerkingen :

  1. Ja, dat we dat toch zo maar weg gooiden een aantal jaren geleden hè? Kun je je nu niet meer voorstellen! Terwijl we nu dingen weggooien die over een x-aantal jaar misschien ook wel als heeeeeel erg leuk worden gezien. Het is de tijd/generatie moet je maar denken....
    Maar mooi vind ik ze wel Corrie!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi Corrie zoals je deze kleedjes hebt hergebruikt, inderdaad zónde om weg te gooien.(maar ja, anders wordt de zolder wel érg vol hé...;-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge... weggooien is echt zonde... Laten mensen het dan naar de kringloop brengen...
    Ben ik even blij dat ik thuis alles 'gered' heb!
    Ik kan me je aarzeling goed voorstellen om daar de schaar in te zetten, ik zou het niet kunnen hoor...
    Maar je boekjes zijn leuk, zoals altijd. En de ontvangster van het boekje wat ik bij jou had gekocht was er zo blij mee en vond het zo mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Zo zien "simpele" kleedjes er toch fantastisch uit. Jij weet er altijd weer iets moois van te maken. Misschien is het jammer om een kleedje te verknippen, maar ik vind het leuk als iets ouds op deze manier toch weer nieuw leven ingeblazen krijgt. Zo pronkt het handwerk toch weer op een ereplaats!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend, zoals je dat gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat mooi gemaakt Corrie. Is echt zonde om het weg te gooien. Maar ik heb vroeger ook veel dingen weg gedaan waar ik nu wel eens spijt van heb. Alleen weg gooien zal ik nooit doen, dan probeer ik er toch weer een ander blij mee te maken. En nu ben jij er gelukkig op tijd bij geweest en heb je er prachtige crea spulletjes van gemaakt. Je vorige post vind ik trouwens ook erg mooi.
    Lieve groetjes Brie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alweer prachtig gedaan hoor Corrie, jij hebt altijd wel wat ideetjes om die oude spullen in te verwerken. En ja, ik denk dat we vroeger allemaal die doekjes wel hebben weggegooid of meegegeven voor de rommelmarkt en nu kopen we ze terug, gek hé! De doekjes van mijn ma heb ik wel bewaard omdat zij ze gehaakt had, puur uit nostalgie en ik gebruik ze nog regelmatig.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja ze blijven gewoon mooi de gehaakte kleedjes , en nu je ze verwerkt met andere dingen krijgt zo'n stukje kleed weer een heel nieuw leven ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gelukkig heb je ze op tijd kunnen redden, moet er niet aan denken dat ze bij het vuil gezet zouden worden.
    En dat boekje is zo leuk geworden met die kleedjes erop.
    ik heb er laatst ook tasjes van gemaakt ook heel leuk om te doen.

    Liefs, Ciska

    BeantwoordenVerwijderen
  10. leuke blogje ik zag u via andere bloggers...zal zeker terug komen..

    BeantwoordenVerwijderen