Translate

maandag 28 november 2016

Flappie

Toen ik vanmorgen buiten kwam, hoorde ik een zacht geschuifel onder de overkapping.
Ik zoeken en zoeken maar ik zag niets. Tot ik bij de bank kwam.
Daar had ik zo'n mooi vachtje over de leuning gehangen.
En daar zag ik iets blauws onder vandaan komen.
 
 
Maar ik weet niet wie er nieuwsgieriger was, hij of ik.
Want kijk nou wie daar tevoorschijn kwam.

 
Ik was al snel goede vriendjes met hem.

 
Kijk hem nou eens vrolijk zijn.


 
Wat een lieverd.
Ik heb de oogjes en neus gewoon gehaakt. Het is best goed gelukt.
 
 
Ik had de lappenpoppen al heel vaak voorbij zien komen op internet.
En ik vond ze heel leuk. Maar toen ik laatst een paar poppen kreeg van
iemand om te verkopen, was ik verliefd.
Ik heb het boekje waar die leuke poppen instaan gekocht
 en ben begonnen met dit konijn.
 
Toen Elizabeth op de koffie kwam en zag waar ik mee bezig was,
vroeg ze waar ik dit garen toch had gekocht.
Helemaal niet gekocht, maar gewoon zelf bij elkaar gezocht
uit de doos onder mijn bed.
Drie kleuren blauwe acryl van Zeeman en een heel dun draadje witte katoen.
Nu lijkt het net Stone Washed garen alleen dan veel goedkoper.
Ik haakte bij het wit het dunne draadje ook mee.

 
Zo ga ik nog eens een paar kleurtjes bij elkaar zoeken.
Inmiddels ben ik begonnen met de pinguin.
Grijs met het witte draad erdoor.
Gaat ook leuk.


12 opmerkingen :

  1. Wat een schatje Corrie! Het lappenpoppenvirus heeft jou ook besmet *Ü*.
    Wat een goed idee om je eigen 'stone-washed' te maken. Misschien moet ik dat maar eens onthouden :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een toppertje Corrie, wat een heerlijk verhaaltje en Flappie is echt SUPER leuk geworden.
    Lijkt me heel verslavend terwijl je bezig bent zo'n lief beestje geboren zien worden.

    Kijk al uit naar je pinquin maar die zal ongetwijfeld ook erg leuk worden.

    Succes met de vorderingen.....

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Heel leuk, met die kleurtjes zelf bij mekaar te zoeken! Dat doe ik soms ook!
    Echt goed bezig, benieuwd naar de volgende... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een lieve schat geworden ...
    Benieuwd naar de volgende ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is een dotje, pas maar op die ben je zo kwijt ;)
    Veel succes met je pinguin, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Flapperdeflap ..., wat een ontzettende lieverd komt daar onder het vachtje vandaan!
    Maar ik moet altijd aan het liedje van Flappie denken van Youp van 't Hek ..., vreselijk ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach ja, dat versje, hoe moet dat nu met mijn Flappie? Ik zal maar extra goed op hem passen dan.

      Verwijderen
  7. Ze zijn geweldig om te maken, konijn maakte ik al 2 keer net als pinguin, ook het schaap al en de krokodil en momenteel alweer een schaapje op bestelling. Benieuwd hoe jouw pinguin zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahhh...wat een lief konijn!
    Ben benieuwd naar de volgende...
    het wordt al een echte beestenboel bij jou...

    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een schatje die Flappie! Mooi gemaakt, leuk effect met deze kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ach wat is Flappie leuk! Ik snap wel dat jij verliefd was. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lief beestje is dit Corrie.
    Het is te begrijpen dat je verliefd werd.
    Wat is het een dotje ,lieve kleurtjes ook.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen