Translate

dinsdag 27 maart 2018

Stoer behang en Mandala


Het behang zit er gelukkig op. Wat een klus was dat.
Maar ik ben tevreden en nu kunnen we hopelijk weer jaren
tegen een mooie muur aankijken.
Dit behang zit in het trapgat van onder tot bovenaan de nok.
Er was al iemand die dacht dat het gewoon een gemetselde muur was.


En tussen het behangen door werd er uiteraard ook nog gehaakt.
Ik kreeg ineens het idee om een mandala te haken en die 
aan de muur te hangen.



Ik had bij Zeeman wel eens een bolletje Amy gekocht.
Het is polyester maar lijkt net katoen. Het haakt heerlijk.
Maar al snel kwam ik erachter dat ik niet genoeg had.
Dus even snel naar de winkel. En je raad het al,
geen enkel bolletje meer van die kleur te vinden.
Wat nu? Maar eens even zoeken dan. Daar kwam nog 
een ander kleurtje tevoorschijn dat er goed bij paste. Heel ander garen maar wel
dezelfde dikte. Ik vind het zo eigenlijk heel mooi geworden.
Maar ook dat ging op, dus ik heb de laatste 2 toeren maar overgeslagen.
Bij de kringloop op zoek naar een lampenkap voor een ring.
Er was keus genoeg en ook nog een goede maat. 50 cm doorsnee.
De kap kostte wel 1 euro! Wat moeten we toch zonder kringloopwinkel?


Het patroon komt uit het boek Moderne klassiekers.




In de gang en op de overloop heb ik gewoon effen behang geplakt 
anders vond ik het veel te druk worden.
Mijn oude spiegel die donker bruin was, heb ik ook
gelijk een kleurtje gegeven. 




17 opmerkingen :

  1. Je hebt gelijk het is precies een echte muur ...
    Volgens mij super geslaagd ...
    De mandala past er perfect bij ...
    Alsook het geverfd jasje voor de mooie spiegel
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden. Beetje aardse uitstraling. Hou ik van.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er allemaal heel goed uit gezellig ook knap van je groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er weer erg goed uit zo. Mooi die mandala en het past ook og oed bij elkaar.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er is hard gewerkt en daar kunnen jullie nu lekker de vruchten van plukken. Mooi zoals je mandala op de 'muur' hangt te pronken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie metamorfose! Prachtig, de mandala, zeker met deze kleurencombinatie, dat valt echt heel goed uit!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad mooie metamorfose. En een budgettair zeer verantwoorde mandela. Mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, je hebt eer van je werk hoor, zowel wat betreft het behang, als de mandala en je spiegel. Ja, waar zouden we zijn zonder kringloop?!
    Ik vind de 2 kleuren ook heel mooi samen, alsof je het vooraf al zo bedacht had.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi de mandala en net wat Anja zegt, je had het ook vooraf zo kunnen bedenken :) knap hoor, zelf behangen, ik kan het (denk ik) niet. Je kunt er weer even tegen, goed dat je het nu gedaan hebt, als het straks weer mooi weer bent kun je lekker naar buiten. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er erg mooi uit en waar zouden we inderdaad zijn zonder de kringloop.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig geheel! Ik had de muur natuurlijk al gezien en de mandala ook, maar los van elkaar... Het nostalgische haakwerk combineert zo leuk met het stoere behang. Ik had het niet bedacht, maar het is gaaf!
    De spiegel is het ook helemaal... heb je weer snel voor elkaar Corrie...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh wat zal dat een mega klus geweest zijn Corrie, maar het staat PRACHTIG. De mandala is ook geslaagd, wat een leuk idee is dit zeg. En de twee kleuren die je gebruikt staat juist heel sprankelend, erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, je hebt echt eer van je werk. Volgens mij hebben jullie een supergezellig huis. De mandala is erg mooi, weer eens wat anders om te haken. Hele fijne Paasdagen toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke combinatie die stoere stenen en de romantische mandala. Het houd elkaar in evenwicht. Grappig ook hoe je dat oplost met het probleem 'garen tekort'. Lekker hoor dat de klus nu geklaard is. Nu kan je genieten van een mooi trappengat.

    Lieve groet, Clarisse

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig je metamorfose van het trapgat altijd een heel wiebelig en hoog karwei.
    Mooi de mandala juist super door de twee kleuren!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauww prachtig gedaan allemaal super Corrie
    fijn weekend liefs martine

    BeantwoordenVerwijderen