Translate

maandag 18 juni 2018

Krukhoesje gehaakt

Vorige week gingen we de spullen prijzen voor de braderie van a.s. zaterdag.
Er zat ook een klein houten krukje bij met rieten zitting.
Ik vond het wat saai. Daar moest iets mee gebeuren.
Een gehaakt hoesje leek me wel wat. 


We hadden het erover dat oud groen een mooie kleur zou zijn.
Je ziet het op het moment veel in baby kamertjes. 
Zo jammer dat het bij Zeeman of Wibra bijna nooit te vinden is.


Maar wat een verbazing toen ik bij Wibra binnen stapte voor een boodschapje.
Daar lagen gewoon 6 bollen oud groen op mij te wachten.


De pootjes heb ik geverfd met mijn favoriete Annie Sloan verf.


Zo was het krukje eerst.


Ik heb een granny gehaakt met stokjes. Op de hoeken meerderde ik
in het reliëfstokje van de vorige toer.
Steeds 1 stokje, 1 reliëfstokje, 1 stokje in deze steek.
Zo krijg je geen gaten op de hoeken.
Ik heb een dubbele draad gebruikt en naald nr. 8.




14 opmerkingen :

  1. Wat is het leuk geworden! En heb je het zelf gehouden of werd het verkocht op de braderie? Ik vind het een erg mooie kleur garen (eens zien of de Wibra dat hier ook verkoopt).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei, die is gaaf geworden! Jij hebt echt oog voor het oppimpen van oude meubels, perfect gedaan weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit ook weer mooi geworden Corrie,en een giller dat je zo maar die 6 bollen in je favoriete kleur tegenkwam. Kareltje past er perfect bij, hihi.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap werk, heel mooi geworden.
    Wat ben je handig, als ik zo de dingen bekijk op je blog. Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat heb jij prachtig gerestyled Corrie ...
    Veel plezier met je nieuwe krukje ...
    Fijne dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er gezellig uit Corrie!
    Leuk dat je tegen de wol aan liep.
    Een prachtige kleur is dit.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, het heeft beslist iets extra's gekregen!
    Je zag er meteen iets in hè...
    Wij zou de gelukkige eigenaar nu worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een metamorfose die beslist goed gelukt is!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat krukje is wel echt opgeknapt! Erg mooi geworden in deze kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die bollen lagen op jou te wachten! Het resultaat is mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig krukje. Wat een leuke kleur hoes al niet kan doen en dan ook nog mooi geverfd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen