Translate

vrijdag 28 september 2018

Een oud buikkastje en meer


Laatst deed ik mijn rondje langs de kringloopwinkel.
En daar stond zomaar buiten op mij te wachten:
EEN OUD BUIKKASTJE.
Daar had ik al heel lang zin in maar vond er nooit één.


Het moest alleen wel geverfd worden natuurlijk.
Omdat mijn winkeltje met de Annie Sloan verf gestopt is,
heb ik me gewaagd aan de krijtverf van de Praxis.
Ik ben er dik tevreden mee en mijn portemonnee ook.


Ik heb de verf wel gewoon afgewerkt met de wax van Annie Sloan.
En dat ging goed. Om eerlijk te zijn vind ik het resultaat nog mooier
met deze verf. Er ligt een heel mooie zachte glans op.


De kandelaaars waren wit en kregen ook een nieuw kleurtje.
Ook in de taupe kleur en nog wat donker grijs eroverheen gekliederd.



Ik heb er zelfs nog wat kaneel erover gestrooid. Nu lijkt het nog ouder en verweerder.



De kandelaars zijn inmiddels verkocht. 


12 opmerkingen :

  1. De verf van Annie Sloan is steeds moeilijker te vinden. Ik ga ook maar eens op zoek naar andere.
    De kandelaars vind ik prachtig, het kastje had ik liever doorgeschuurd gezien, vind het te gladjes zo, maar dat is mijn mening. Als jij hier blij mee bent is het prima zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een echte blikvanger in je interieur! Op de foto lijkt hij bijna wit, maar in het echt zitten er meer nuances in. Zijn de laatjes inmiddels al gevuld?
    Oh, bij jou zijn zelfs de keukenkruiden niet veilig...
    En de verven van Praxis worden steeds beter, dus waarom zou je niet?
    Er komt vast nog meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi ik vind de kandelaars super het kastje ziet er ook prachtig uit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje Corrie, wat een mooie objecten ben je tegen gekomen, het buikkastje is enig en leuk dat je het nu eindelijk eens tegen kwam. De kandelaars heb je ook mooi bewerkt en met kaneel bestrooien, wat een goed idee. Mooi dat je een alternatief voor Annie Sloan hebt gevonden, em nog meer naar je zin ook, TOP!!!

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik blijf het knap vinden hoe je er dan weer zoiets moois van maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet het er mooi uit, mijn compliment! Leuk om zoiets in de kringloop te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden! Zo'n kastje had mijn oma vroeger. Toen heel gewoon nu zie je ze niet zoveel meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het ziet er super mooi uit Corrie!
    Heerlijk zijn deze vondsten.
    Wat kan je daar blij mee zijn.
    De kandelaars zijn ook gaaf.
    Grappig dat je er kaneel op deed.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor de goede en zeer nuttige informatie. Het is heel interessant, ik hou van alle dingen die je deelt en zie je prachtige creatie. Bedankt voor het delen met iedereen. Ik weet alles over jou. Het is geweldig en het is geweldig.
    สุขภาพจิต

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij bent echt van alle markten thuis, de kandelaars zijn prachtig!! Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I enjoyed over read your blog post.
    Your blog have nice information, I got good idea from this amazing blog.
    I am always searching like this type blog post. I hope I will see again…
    gclub

    BeantwoordenVerwijderen