Translate

maandag 12 april 2021

Poncho's

Een tijdje terug heb ik van een vriendin heel veel wol gekregen.
Zij kreeg het ook weer van een vriendin. Het is een grote doos vol
met Stylecraft garen. Heel veel frisse kleuren.
Ik vond de kleurtjes heel goed geschikt om er poncho's van te maken
voor Gambia. Ze houden daar wel van die kleuren.
En je snapt het niet, maar de kinderen zijn gek op poncho's.
We zouden toch denken dat ze het daar nooit koud hebben.




Mijn moeder van 90 haakt ook nog steeds mee.
En ging ook aan de slag. De twee links heeft zij gehaakt.
Ze kan echt helemaal niks meer maar haken kan ze nog.





De paarse poncho lijkt wel op een rokje. Hopelijk zien ze er wel een poncho in.
Het patroon vond ik HIER 




De standaard poncho met 3 stokjes en een losse ertussen.
De koordjes heb ik gemaakt met een punnikmolen. 
Dat gaat lekker snel.






De abrikoos kleurige poncho heb ik gehaakt met de V-stich.




Ze zijn inmiddels weggebracht en gaan binnenkort op de boot naar Gambia.

 

9 opmerkingen :

  1. Wat een vrolijke poncho's. En voor een mooi doel.
    Zo krijgen de bolletjes een goede bestemming.
    Wat knap dat je moeder nog mee haakt!
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)
    PS: Dank je wel voor je leuke reacties op mijn blog. Het huis is helemaal naar onze wensen gebouwd. Daar zijn we heel blij mee. En dat puzzelwoordenboek is één van mijn fijne kringloopvondsten. Oude boeken hebben vaak prachtige vergeelde kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat prachtig al die kleurrijke Poncho's, en wat geweldig dat je moeder van 90 jaar dit ook nog kan doen, gezellig ook om samen daar aan te werken. Allemaal zijn ze prachtig geworden, en fantastisch voor zo'n goed doel. En die koordjes op deze manier gemaakt, wat een uitvinding en ze vallen dan ook zo mooi soepel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze weer mooi! Heel fijn dat je moeder nog zo mooi kan haken.
    Haha, ik krijg een déjà vu: je hebt al eens eerder geblogd over poncho's voor Gambia en toen had je er ook zo'n "rokjes-modelletje" bij, je schreef toen hetzelfde (ongeveer dan).
    Hoe dan ook, dat worden weer blije kinderen, want vrolijk gekleurd zijn de poncho's zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dat was ikke... We doen vaak dezelfde dingen, Angélique. Corrie begint en steekt mij aan.. Maar ik had er eerder over geblogd dan zij!

      Verwijderen
  4. Ongemerkt heb je er een heel aantal aan je kapstok hangen:) Wat een gave foto heb je er van gemaakt!
    Ik zit te kijken wat ik nu de allermooiste vind; lastig hoor, maar ik denk de abrikooskleurige...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zien de pocho,s er prachtig uit Corrie!
    Heel bijzonder dat je moeder dit nog kan doen.
    Fijn dat het naar een arm land gaat, super!!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kleuren en wat een knap moedertje om nog zulke mooie poncho s te haken. Goed doel goed gevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alle poncho's zijn mooi om te zien, maar de tweede van links vind ik de meest sprekende. Lekker vrolijk, daar houd ik wel van! Zeker als ze voor een kind zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed werk. Ik had vroeger ook een poncho in fell kleurtjes

    BeantwoordenVerwijderen