Translate

dinsdag 12 oktober 2021

Deken in mozaïek patroon

Zoals het vaak gaat, steken Elizabeth en ik elkaar aan als we 
weer eens iets leuks tegenkomen.

Deze keer was dat de techniek van het mozaiek haken.
Ergens op een site kwamen we een prachtig patroon tegen  
maar zonder beschrijving.
Elizabeth houdt wel van uitzoeken en ging zelf aan de slag 
om het patroon na te tekenen. Dit is heel goed gelukt
en ik kon aan de slag.


Het is echt een hele mooie techniek en ook echt weer eens wat anders.
Elizabeth legt daar veel over uit op haar blog.



Er wordt met mozaiek haken heel veel gebrukt gemaakt van verloopgaren.
Dit had ik niet maar nog wel prachtig garen in dezelfde teinten.



Zo kreeg de deken een prachtig kleurverloop.


Het dekentje meet ongeveer 90 bij 120 cm en is zo zeer 
geschikt om in een ledikantje te gebruiken of om heerlijk onder 
te kruipen op de bank.
Het dekentje is te koop, de opbrengst gaat dan in zijn geheel naar
ons project voor de allerarmsten in Moldavië.

8 opmerkingen :

  1. Wat is hij prachtig mooi geworden! En de foto's zien er ook geweldig uit.
    Als je het niet wist, zou je denken dat het verloopgaren is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat is die supermooi! Je hebt de kleuren heel mooi uitgezocht en het patroon is prachtig. Heel mooi gehaakt ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn je weer tegen te komen Corrie, en wat een fantastisch mooi dekentje laat je ons zien. Inderdaad ben ik bij Elizabeth al veelvuldig deze mozaiek haken techniek tegen gekomen. Het is een bijzonder mooie techniek. Zelf heb ik het nog nooit uitgeprobeert maar jou is SUPER goed gelukt. Echt een prachtig motief en ook het kleurverloop is zeer geslaagd, knap van je hoor, ik doe het je niet na dek ik.

    Zag je tweede berichtje op mijn blog, je schreef: Reageer ik weer een keer, komt er een verkeerd account tevoorschijn????? Eigenlijk zit ik me suf te denken wat je daar eigenlijk mee bedoeld, hoop dat je het me wil vertellen, alvast bedankt.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Corrie voor je reactie, ik keek het nog even na op mijn blog. En inderdaad jou eerste reactie gaf bij mij ook dat GEKKE account weer, maar je volgende schrijfsels laten het goede account zien gelukkig.

      Verwijderen
  4. Wat een schitterend resultaat! Leuk dat jullie vaak op dezelfde golflengte zitten, daaraan merk je dat jullie echte vriendinnen zijn ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan alleen maar zeggen, wat een beauty zeg!!
    Heel erg mooi, ook weer leuk om van je te horen, ik hoop dat we weer vaker van je gaan horen Corry, gezellig :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen