Translate

maandag 10 januari 2022

Mooie opdracht


Begin november kreeg ik een vraag van een kennis.
Of ik voor haar een plaid zou willen haken.
Ik had er ooit al eens een voor haar gemaakt  voor op de slaapkamer, 
nu wilde ze er graag een voor in de woonkamer.



Ze heeft zelf het patroon uitgezocht en het garen.
Ik kon zo aan de slag.


Het is een eenvoudig patroon, wat zich steeds herhaalt.


De kleuren zijn mooi rustig gehouden.
De rand is een dubbele  rand. Je haakt eerst de voorkant en dan
aan de achterkant nog een keer een rand. Vervolgens haak je in de laatste
toer de randen aan elkaar.
De afgeknipte draden van de deken verdwijnen zo in de rand.
Een heel mooi resultaat, maar een hoop werk.


Het garen haakte super fijn.
Het is van Durable de cosy fine.


Het patroon komt uit het boek van Joke ter Veldhuis.




De deken is bedoelt om over een oud opgeknapt kerkbankje te hangen.
Hij past er prachtig bij.

 

Het was erg leuk om deze deken te haken. 
Kennisje is er erg blij mee. En ik kreeg een mooie donatie voor het goede doel.


13 opmerkingen :

  1. Dat is een prachtig plaid geworden en je hebt het nog mooi op de foto gezet ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is een prachtig exemplaar geworden Corrie, wat een leuke opdracht. Kan me voorstellen dat de kennis erg blij was met het einderesultaat.
    Zie je in gedachten al heerlijk bezig met rangschikken om de mooiste foto's te kunnen maken,
    en dat zijn ze zeker geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. Ja, dat is super fijn garen, ik ken het ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een gave deken is dit !!! mooi boek

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is altijd weer verrassend leuk om te zien hoe je iets op de foto hebt gezet! Fijn dat ze er blij mee was, en dat je weer iets voor het doel hebt kunnen doen. Ik had het bankje heel anders verwacht, meer robuust en stoer... Maar zo kan het ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is hij (of zij) mooi, juist door deze kleuren.
    Handig ook zo'n stevige rand er om heen, dar blijft de vorm ook mooier van!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bonita manta y los colores preciosos. BESICOS.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie deken en je hebt er prachtige foto's van gemaakt. De dubbele rand vind ik wel slim bedacht, al die draadjes moeten wegwerken is ook een flinke klus.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi dekentje is het geworden. Prachtig op de foto gezet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Iedereen blij!
    Een prachtig plaid Corrie.Het lijkt me een lekker patroon om te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je deken is prachtig geworden Corrie!
    Het staat prachtig bij het kerkbankje.
    De kleuren ook mooi bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat boek kende ik niet, weer een beauty hoor Corrie.
    Leuk dat je 'werk' een donatie voor het goede doel heeft opgeleverd. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie deken. Mooie kleuren en een leuk patroon. Fijn dat je een donatie kreeg want het was vast veel werk en dat mag gehonoreerd worden.

    BeantwoordenVerwijderen