Translate

maandag 4 juni 2018

Ruimen


Wat houd ik daar toch van. Ruimen. En dan geen spullen ruimen en het huis uit doen,
al is dat op zijn tijd ook nodig maar bolletjes ruimen.
En er dan ook nog iets leuks van proberen te maken.



En het was echt niet omdat ik mij verveelde. Ik ben met de nostalgische sprei bezig.
Een groot project. Er ligt nog een deken die inmiddels 1,40 lang is en die 1,80 moet worden.
Waarom dat nu eerst niet eens afmaken?
Nee, ik kreeg ineens zin om van al die resten die er liggen weer wat te gaan maken.
En dan ligt al het andere weer even aan de kant.


Ik had gewoon zin om weer eens granny's te haken. En daar kwam ik de mooie
'sunburst flower' tegen. 
En dan is er zo een stapeltje gegroeid.


Negen af en nummer tien in de maak.
Ik heb ze wel met twee creme toeren om gehaakt. Je ziet ze vaak met één toer.


Ik denk dat ik er ongeveer 48 nodig heb voor een ledikant deken.

12 opmerkingen :

  1. Wat zijn deze granny's leuk! En wat een voldaan gevoel zal dat geven... gemaakt van restjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt leuk...!
    En twee toeren er omheen is mooi, ook rustiger...
    En je hebt al een lekker stapeltje, ik kan me voorstellen dat je er plezier in hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar, lekker tussendoor even iets anders ter hand te nemen. Ze worden heel mooi Corrie, dat gaat een prachtig dekentje worden.
    De kleurtjes passen allemaal heel mooi bij elkaar.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleuren, dat wordt een mooi geheel.

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve kleuren in combinatie met het wit Corrie
    Het wordt een prachtig gezellig deken ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 2 toeren ecru is een goede keuze, zo blijft het rustiger ondanks alle kleurtjes, het wordt vast een prachtig dekentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi en een spontane actie, ik heb het meer gelezen, dekens haken schijnt besmettelijk te zijn ;)
    Veel haakplezier aan je mooie nieuwe deken.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooie kleurtjes,succes nog met de volgende 48.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haken het blijft zo leuk, een granny is zo'n leuk werkje en zo gauw is een nieuw kunststukje gemaakt!
    Fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha, ik ben net zo. Het leuke van grannies is dat je er snel weer eentje af hebt en alles bij elkaar wordt het dan weer wat moois. Succes ermee en veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het er heel goed uitzien, mooie kleuren. Een leuke manier om je restjes te verwerken. Zelf kan ik soms niet bedenken wat ik met mijn restjes garen moet doen, maar dit vind ik een heel inspirerend idee. Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen