Translate

maandag 29 mei 2017

Genoten van Dordrecht



Hallo allemaal,

Ik zal dan toch eens even iets van me laten horen.
Het bloggen schiet er de laatste tijd gewoon bij in.
Geen tijd, geen zin, geen inspiratie.
Ik heb wel bij jullie meegelezen trouwens.
En gelukkig, ik zie bij heel veel dames dat 
de fut er een beetje uit is. Of eigenlijk jammer, want
straks wordt bloggen nog verleden tijd.

Maar goed: Op naar Dordrecht.
We stapten afgelopen zaterdag op de waterbus richting Dordt.
We kwamen daar rond etenstijd aan, dus eerst maar
eens een leuk terrasje uitgezocht langs de waterkant.



We bestelden een heerlijke tosti bij 't Verloren Hart.



De tafeltjes mooi afgeschermd met diverse potten.


Na het eten wandelden we verder langs de waterkant.



Nog een kijkje op de rivier. Wat een prachtig uitzicht!








Er liggen prachtige oude schepen in de oude haven.






Schitterende oude pakhuizen.




Op naar de Grote kerk. Al van ver te zien.


Een kijkje in de kerk. De preekstoel en het orgel.


Wat een prachtige taferelen op de preekstoel.
En wat te denken van de fraaie trap?


Het was trouwens heerlijk koel in de kerk.
Dat merkten we pas echt goed toen we weer buiten stonden.

Met de kerk op de achtergrond op weg naar de Voorstraat.


Ik zie nu pas hoe mooi de spiegeling was in het water.
Het water stond trouwens erg laag in de grachten


In de Voorstraat heb ik helemaal geen foto's gemaakt.
Wel kwamen we een heel gave winkel tegen.
En wel: "Blue birds in the blackyard.
Een winkel vol met vintage spullen uit de jaren 60 en 70.
(Foto's komen van de website)






Verderop  in de Voorstraat kwamen we langs de Augustijnenkerk.
Naast de kerk een klein straatje met een prachtig pandje.
Zo mooi. De zon stond er net op.
Aan de rechterkant staat bijna gelijk aan het straatje de kerk.
Wat zal dit 's winters een donker straatje zijn.
Wie zullen hier vroeger geleefd hebben?
Met een beetje verbeelding zie je  zo de kindjes spelen op het straatje



Een kijkje binnen.
Het is het atelier van een pottenbakster.
We hadden meer oog voor het interieur dan voor de pottenbakster.


Een kijkje op het kleine binnenplaatsje.


We hebben genoten van de stad.
Veel leuker om er als toerist rond te lopen dan om
al de grote winkels binnen te stappen.
Hebben we echt niet gedaan deze keer.

Een lang blogje met veel foto's.
Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben.








10 opmerkingen :

  1. Leuk dat je weer blogt,
    Dordrecht zo dichtbij en zo bijzonder,
    wat een leuk winkeltje daar moet ik ook eens gauw naar toe!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk post Corrie, leuk juist zo'n hele reeks foto's van een prachtige plek. Voel me bijna even op vakantie nu ik hier kan meegenieten van jullie belevenis. Het ziet er allemaal prachtig uit daar en het weer zat zeker mee.
    Fijn dat jullie er zo van hebben genoten. Leuk ook dat Vintage winkeltje, daar zou ik ook wel eens heerlijk willen rondstruinen.

    Inderdaad is het wat stil in blogland, misschien de warmte. Hoop niet dat het verloren gaat want bloggen is toch erg leuk om mee bezig te zijn.

    Wens je en fijne week toe,

    Groetjes
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige stad en gezellige steegjes ...
    Het bloggen algemeen is aan het vergrijzen ...
    Geniet van deze dinsdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto s het is een prachtige stad wij kwamen er altijd met onze boot je kunt er zo leuk door de straatjes lopen ik zie het zo weer voor me bij de foto s van jou genieten groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto s het is een prachtige stad wij kwamen er altijd met onze boot je kunt er zo leuk door de straatjes lopen ik zie het zo weer voor me bij de foto s van jou genieten groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's, leuk dat wij mee kunnen genieten. Je blijft toch wel bloggen hé?
    Ik geniet altijd van je nieuws :) Dat de tijd vliegt, dat herken ik wel hoor :) Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom eigenlijk heel weinig meer in Dordt, en het is ook super lang geleden...
    Maar jullie tripje vind ik zo leuk! Je hebt me helemaal enthousiast gemaakt. En wat een leuk winkeltje; dat moet ik ook eens zien hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een heerlijke blog! Fijne foto's. En leuk om van je te horen. Niet stoppen hoor! Het komt gewoon van het mooie weer. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er heerlijk uit, wat een mooie zonnige foto's!
    Liefs, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is echt genieten bij jou foto,s.
    Wat een gezellig stadje is Dordrecht.
    Het vintage winkeltje is ook super leuk.
    Ook ik zou het jammer vinden als je stopt.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen