Translate

vrijdag 2 juni 2017

Mutsen passen


Heb ik mijn vest uitgetrokken en mijn pet afgedaan omdat
het zulk warm weer is. En zit ik heerlijk in de tuin.
Moet ik mutsen passen!
Nou ja zeg. Niet te lang hoor.
Want ik wil lekker met mijn blote bolletje in de buitenlucht.



Volgens mij past ie precies.






De mutsjes zijn voor Gambia.
De kleintjes gaan naar pas geboren babytjes.
De grote worden door de oudere jeugd of volwassenen gedragen.
Het schijnt lekker te zijn als het warm is.
De zon komt minder dicht op het hoofd.
Wij zouden het precies andersom doen.



Ik zei het zo tegen mijn moeder.
Maar zei vertelde dat haar vader (hij was boer) zomers op het 
land zijn wollen hemd droeg en zelfs een lange onderbroek
omdat het zweet er dan in kon trekken en de zon niet zo dicht op de huid kwam.

Dus mensen. Een goede tip: Als het warm weer is, kleed je dan goed aan.


Mijn fuchia is zo lang dat hij noodgedwongen op een tafeltje moet staan.

Oh ja. Sommige mensen waren bang dat ik ga stoppen met bloggen.
Dat is echt niet de bedoeling. Want ik vind het nog steeds leuk.
Alleen om steeds weer met wat nieuws te komen, valt niet altijd mee.


9 opmerkingen :

  1. Ach Kareltje, moest jij de mutsjes nu gaan showen?
    Maar je doet dat wel super goed hoor... We kunnen de verschillende modelletjes nu goed zien!
    Wat zullen de mensen in Gambia daar blij mee zijn.
    Maar net als jij, loop ik ook liever in m'n blote bolletje buiten. Soms vind ik m'n haar al warm genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach ventje toch, met dit warme weer, ik leef met je mee hoor, maar ze staan je wel prachtig.
    Mooi zijn ze allemaal Corrie.
    Zelf vind ik ook altijd dat als je iets meer kleding aan hebt de warmte minder voelbaar is.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De mutsjes staan je prachtig Kareltje, Corrie heeft ze mooi gemaakt, daar zullen de kinderen in Gambia blij mee zijn, dat weet ik zeker. Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Corrie wat heb ik weer genoten van alles mooie dingen die ik al gemist had super mooi gemaakt allemaal !
    en je mutsen zijn prachtig gemaakt wat ben jij toch een hele creatieve dame
    fijne avond liefs van martine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha...wat goed is voor de kou is ook goed voor de warmte, zeiden ze vroeger. Of dat nog zo is...geen idee!

    Leuke mutsjes heb je gemaakt. Daar zullen ze in Gambia vast heel blij mee zijn.

    Fijne week verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De mutsen zijn prachtig Corrie!
    Daar zullen de kinderen blij mee zijn.
    De kleuren zijn lekker fris.
    Weer heel wat werk gedaan!!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat lief dat Karel even model wou zijn voor de prachtige mutsjes die jij maakt. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie mutsen! En grappig dat het juist goed is om met warm weer wol te dragen, wist ik niet!
    Fijn weekend! Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige mutsjes! Ze zullen er ginder heel tevreden mee zijn en ze zijn kleurrijk, dat hebben ze ook graag. Tja, mijn probleem is ook om telkens met iets nieuws te komen op de blog, heb minder tijd door de ziekte van mijn man om te bloggen en alle blogs trouw te volgen zoals vroeger.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen