Translate

donderdag 22 juni 2017

Leuke aankoop




Ook dit jaar hielp ik weer mee om de boeken uit te zoeken en te prijzen
voor de jaarlijkse braderie van onze kerk.
Bij het uitzoeken van het laatste stapeltje boeken zat dit boek.
Hebbes, dat is voor mij.
Hier kan ik nu blij van worden.

Het Prentenboek van tante Pau en het mooiste en leukste
uit andere oude Prentenboeken uit 1974.



Geweldig om doorheen te bladeren met al die
nostalgische plaatjes.








Gelijk ook maar even mijn nieuwste gebreide babyschoentjes.
Nu voor een meisje.
Met roze erin natuurlijk en een klein schulprandje 
aan het boordje.




Langs het zooltje haakte ik een randje met de kreeftensteek.


Ik sluit af met een gedichtje uit het boek.

Vertel dan maar.

Een steekje, steekje breien,
Als Moeder dat weer doet,
Dan kan ze ook wat vertellen!
Dat gaat bij 't breien goed.

Maar kom ik haar dan vragen:
'Toe, Moe' , lees eens wat voor!'
Dan schudt ze 't hoofd en zegt ze:
'Neen, vent, dat gaat niet, hoor!'

'k Neem 't boek dan van haar schoot af;
Want, wat zij zegt, is waar,
En 'k fluister haar in de ooren:
'Welnu, vertel dan maar!'

 






13 opmerkingen :

  1. Wow! How beautiful vintage images!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk Corrie, een prachtig boek is het. Zelf heb ik het toen in 1974 gekocht en kijk er nog regelmatig in. Mooi zijn de slofjes geworden.

    Groetjes, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh 'jeugd'sentiment voor mij; wat leuk!
    Je mooie sokjes combineren er prachtig bij.
    Dn oh dat gedichtje: dat is helemaal op zijn plek in handwerkblogland. Dank voor het delen Corrie!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk boek en het gedichtje ik geniet er van de sokjes zijn heel lief groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk boek en het gedichtje ik geniet er van de sokjes zijn heel lief groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn dat het boek nu bij jou is, jij weet het te waarderen :)
    Je slofjes zijn schattig, liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve sokjes breide je, en die gaan zeker gedragen worden.
    Met het zien van de foto's uit je leuke boekje, kwamen er oude herinneringen bij me boven. Wij hadden vroeger een thuis een heel oud boekje met ook van dit soort afbeeldingen en dan lag er een los kaartje bij en dat kon je omklappen en dan veranderde de afbeelding.. beetje moeilijk uitleggen... Maar waar dat boekje ooit is gebleven? Het kan nog wel zijn dat het van mij oma is geweest...
    Wat een sfeertje hè in zo'n boek. En alles is braaf en moralistisch ...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi boek! Die had ik zeker ook mee genomen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig boek heb je bemachtigd en het gedichtje eruit is superschattig!! Net zoals je babyschoentjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk zo'n boekje! Nostalgie puur!!
    En je hebt op deze manier eerste keuze natuurlijk. Verdiend ook, meestal is het veel werk. Daar staat niemand bij stil!

    Leuk die slofjes, ze zien er zo netjes uit!! Mooi gedaan.

    Fijne week.

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattig: zowel het boek als de slofjes...maar het gedichtje vind ik het allerschattigst. Net alsof ik mijn moeder zie breien en praten toen ik klein was...
    Groetjes, Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk boekje, kan mij goed voorstellen dat je blij met deze vondst bent. Het doet mij denken aan de boekje die geïllustreerd werden door Cornelis Jetses...
    Fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat boek heb ik ook. Erg leuk maar er zitten ook wat ouderwetse kantjes aan over de roe van zwarte piet. Maar voor de rest een leuk kijk boek.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen