Translate

zaterdag 30 december 2017

Gave kussens

Nog een laatste berichtje met de laatste maaksels van dit jaar.

Van Stichting Koude Voetjes krijg ik regelmatig een nieuwsbrief
waarin staat welke projecten er gesteund worden.
Daar las ik dat er om gehaakte kussens wordt gevraagd
voor Stichting Fier. Hier worden tieners opgevangen die het moeilijk hebben,
bijv omdat ze het in hun kinderjaren niet fijn hebben gehad.
Ze worden o.a. geholpen met school en het kiezen van een vervolgopleiding.

Ik had zomaar zin om ook wat kussens te maken. Niet zo'n heel groot project
en weer eens wat anders dan dekens.

Nu was ik zelf volg goede moed begonnen met de Cosy deken van Haakplein.
Maar mijn handen waren niet zo blij omdat het allemaal reliëf stokjes zijn.
En dat haakt toch net iets anders.
Ik had toevallig 12 blokken liggen, dus daar kunnen 3 kussens van worden gemaakt.




De eerste is klaar. En om toch nog te kunnen haken van de week maakte ik ook 
nog een andere. 


Gewoon van vasten maar ze verticaal laten lopen.
Dat zo'n eenvoudige steek zulk mooi resultaat oplevert.
Ik ben er helemaal mee in mijn sas.


Ik heb eerst een kussenhoes genaaid van mooie stevige stof.
Ik haakte alleen de voorkant. Die spelde en reeg ik vervolgens op de stof
en naaide alles met de naaimachine aan elkaar.
Daarna de vulling erin en als laatste de opening dicht genaaid

De labeltjes knipte ik van een kapotte trui.

Ik hoop dat ze in de smaak zullen vallen bij de tieners.

Ik ben alweer bezig met een volgende. Ik heb nog even de smaak te pakken.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het lezen van mijn blog en voor de leuke reacties.
Fijne jaarwisseling en hopelijk tot volgend jaar!




9 opmerkingen :

  1. Corry, jij bedankt voor je gezellige en inspirerende blog berichten :) Leuke kussens, wat een goed idee en wat zijn ze mooi. Die worden vast en zeker graag in ontvangst genomen.
    Mooie jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2018
    Met de creativiteit zit het al goed ;)
    Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lief van je en wat zijn ze mooi geworden. Ik denk dat de jeugd daar wel blij mee zal zijn. Jij bedankt voor een mooi blogjaar en ik wens je alle goeds voor 2018. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. leuke kussens gemaakt en nog voor een goed doel ook!
    Zullen de meisjes vast leuk vinden..
    wat is er toch een ellende he op de wereld en als je dan wat kan helpen is dat super fijn
    goede jaarwisseling en een creatief jaar toegewenst!
    liefs Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze kussens zijn geweldig leuk! En zo'n label erop maakt het helemaal af...
    En zo zijn je blokken toch goed besteed!
    Goede jaarwisseling hoor met allen die je lief en dierbaar zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn zeer geslaagd deze kussentjes Corrie, en inderdaad alleen vasten geeft een heel mooi patroon. Weet wel zeker dat de tieners hier heel blij mee zullen zijn. Heb genoten afgelopen jaar van al je creativiteit. Wens je een fijne jaarwisseling en alle goeds goeds voor 2018.

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat zijn ze leuk geworden. Je kussens!! Eenvoudig maar daar door juist mooi!

    Fijne jaarwisseling en een gezond en creatief 2018!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie kussen, heel lieflijk. Tot volgend jaar. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mijn reactie al weer in 2018. Voor jou alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar.

    Wat lief dat je zomaar voor een meisje wat je niet kent zulke mooie kussens te maken. Wat zal dat veel voor zo'n meisje betekenen. Het idee dat er volwassenen zijn die zo iets voor je doen. Ik hoop dat ze daardoor weer iets meer vertrouwen in de wereld krijgen. Hulde!

    Lieve groetjes, Clarisse

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Corrie de beste wensen voor 2018 en alle goeds en wat zijn je kussens weer prachtig wat ben jij toch een lieve dame daar zullen de tieners heel blij mee zijn
    liefs martine

    BeantwoordenVerwijderen