Translate

maandag 22 januari 2018

Kussen atelier

Hallo allemaal,

Hier ben ik dan eindelijk weer eens. 
Mijn eerste berichtje dit jaar.

Ik heb niet stil gezeten hoor want ik heb me helemaal op de kussens gestort.
Het haken is natuurlijk een klusje om lekker op de bank te doen 
maar het naaien werd een ander verhaal.
Toen ik knoopsgaten wilde maken in de stof die als achterkant dient,
bleek dat mijn naaimachine er geen zin meer in had.
Hij was niet meer te repareren dus ik hem maar een andere
tweedehands aangeschaft. Want al is naaien nu niet echt mijn hobby,
ik kan hem toch ook niet missen.



Ik kon dus eindelijk vorige week aan de slag.
Maar zo'n andere machine werkt toch weer heel anders.
Dus het was echt even uivogelen hoe het allemaal moest.
Dat ging allemaal niet zo vlot als dat ik zou willen.
Maar goed, nu toch 7 kussens af.


De eerste 2 maakte ik zo dat de hoes er niet meer af kan.
Maar dat bleek niet zo handig want dan kan de hoes nooit apart
gewassen worden.
Dus nu heb ik eerst een binnenhoes genaaid en de buitenkant kreeg
een stoffen achterkant met overslag en knoopsgat sluiting.



Deze 3 zijn het resultaat van de cosy deken die in niet afgemaakt heb.
Toch wel een beetje jammer want ik zie prachtige dekens voorbij komen.

Elizabeth, ik hoop dat ik het nu weer heb goedgemaakt.
Ik kreeg al een appje van haar wanneer ik weer eens een blogje ging maken.
Er wordt dus ook nog op je gelet hoor dames!

14 opmerkingen :

  1. Prachtig Corrie en super gezellig die kussens ...
    Fijne start van de week ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kussen en ze passen zo leuk bij de deken groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een pak van m'n hart! Want ja, ik dacht 'weer een blogger die er de brui aan geeft ...'Maar dat viel gelukkig mee!
    Je kussens zijn zo leuk en allemaal verschillend. Het is wel even wat meer werk om een extra hoes te maken en een knoopsluiting, maar wel praktischer ook.
    En ook leuk om nu eens blauw bij jou te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, ha, je wordt overal in de gate gehouden Corry;) Je kussens zijn mooi geworden en heel praktisch dat je een hoes gemaakt hebt. Wat een mooie quilt ligt daar op bed :-) Heb je die ook zelf gemaakt, of zelf gekocht? Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De quilt is wel handgemaakt maar niet door mij. Ik heb hem ooit gewonnen.
      Zie deze post: https://alsikthuisben.blogspot.nl/2014/09/doe-mee-en-maak-kans-op-deze-prachtige.html

      Verwijderen
  5. Wat een mooie kussens; je kan wel een kussenwinkeltje beginnen *Ü*.
    Een nieuwe (tweedehands) naaimachine is inderdaad even wennen, maar op deze manier is dat snel gepiept!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige serie kussens Corrie, en handig met een apart hoesje, af en toe moeten ze toch even door het sopje. Wat een uitzoekerij zal dat geweest zijn met je nieuwe [oude] naaimachine. Alle machine's werken weer totaal anders, maar het is je glukt.

    Fijne nieuwe week,

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kussen zien er geweldig mooi uit Corrie!
    Wat een werk ,een naaimachine kan je niet missen.
    Al is het maar voor kleine karweitjes.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar zijn de cosy lapjes ook zeer geschik voor. Met 7 stuks kun je wel een kussengevecht houden, hahaha. Fijn dat je weer een goed werkende naaimachne hebt.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze prachtig! En leuk om je weer terug te zien! Gelukkig heb je een andere naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie kussens, heel sfeervol. Jammer dat de deken er niet gekomen is, maar je hebt er een mooie draai aan gegeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het lijkt wel een kussenfabriekje bij jou! Ze zijn stuk voor stuk prachtig. En gezellig dat je weer even bent. ;-)) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een werk die kussens maken zeg!
    En daar gaat toch een hoop tijd inzitten en dan heb je ook niks te schrijven op je blog zo gaat dat toch?
    de naacmachine boer zit bij jou vlakbij ja die kun je toch niet missen,nou geniet maar van al die prachtige kussen"s!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen