Translate

dinsdag 4 december 2018

Gehaakte bollen en geverfd


Al even geleden zag ik op facebook hele leuke gebreide bollen.
Zo zal ik ze maar noemen. 
Het waren net noppen. Ik heb ook een poging gedaan om ze te breien.
Maar dat was niet zo'n succes. Die noppen breien is best een karwei.
En helemaal niks voor mij.

Mmmm...... zou dat niet anders kunnen? Toen bedacht ik dat ik ook weleens
noppen had gehaakt. En dat noemen we dan de popcorn steek.




Maar het moest rond worden en er moest dus gemeerderd worden.
Ik heb maar wat zitten prutsen. Maar het is toch aardig gelukt.
Ik heb eerst een helft gemaakt met verloopgaren.
En toen nog een helft gemaakt met oud roze.
Dat is wijder geworden en nu is het net een rand geworden.
Maar vraag me echt niet hoe ik het gedaan heb. Want het is echt al 
een tijd terug dat ik ze heb gemaakt.
Ik weet het zelf niet meer.
Ik was vast van plan om er nog meer te gaan maken.
Maar tot nu toe is het bij deze twee gebleven.



Bij de kringloopwinkel vond ik nog leuke kaarsenstandaards.
Ze waren zilver. Die heb ik een verfje gegeven.


Ook het kleine tafeltje kreeg een verfbeurt.




Ook stond er in de schuur nog een koperen kaarsenstandaard.
Toen ik toch de verfpot open had staan, heb ik die ook gelijk aangepakt.



Hier en daar wat doorgeschuurd en nog een likje donkere verf
geeft een mooi doorleefd geheel.



Volgende week woensdag hopen we weer op de kerstmarkt te staan hier in Sliedrecht
bij de Merwebolder.
Deze spullen gaan allemaal mee. De opbrengst gaat ook deze keer weer 
naar ons project in Moldavië.














9 opmerkingen :

  1. Wat een mooie bollen Corrie en wat knap dat je dat zonder patroon voor elkaar hebt gekregen!
    Ze vormen samen met de kandelaars en het tafeltje een mooi geheel.
    Ik wens je alvast een hele gezellige en goede kerstmarkt toe volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dat knap gemaakt! Het lijken wel taartjes. :-) XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt jammer dat je niet meer weet hoe je die bollen hebt gemaakt... Volgende keer maar met potlood en papier klaar zitten hoor.😋
    Ik vind ze zoooooooo leuk!
    Gaaf hoe die kandelaars zijn veranderd...die verkoop je wel hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kerstballen zijn best sfeervol Corrie ⭐
    zoals ook de gerestyled decoratie 👌
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dit mooi gedaan het ziet er erg leuk uit sucses met de verkoop groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De bollen zijn heel speciaal geworden Corrie, en het lijkt ook een beetje op taartjes. Prachtig hoe je weer de kandelaars en het tafeltje een metamorfose hebt gegeven. Den k dat alles verkocht gaat worden. In ieder geval succes gewenst in Sliedrecht......

    Groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel speciale bollen zijn het, ze lijken echt op taartjes vind ik ook. En de transformatie van de kandelaars en het tafeltje, echt mooi, deze gaan zeker en vast succes hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat staat heel mooi zo op het tafeltje! En succes op de kerstmarkt!

    BeantwoordenVerwijderen