Translate

maandag 1 juni 2020

Langs de rivier

Vanmiddag fietsen we de andere kant van ons dorp op. 
We kwamen aan het einde van het dorp langs de rivier uit.

We hebben daar even gezeten en wat gedronken.
Het uitzicht verveelt nooit.




Naar de andere kant toe de spoorbrug.


Langs het talud bloeien de laatste paar jaar prachtige bloemen.
Thuis even opgezocht, het blijkt de rode valeriaan of spoorbloem te zijn.



Even van dichtbij.



Aan de rand bloeiden ze ook in het wit.








Gewoon een zee van deze prachtige bloemen.



Wat dichterbij huis kwamen we ook weer langs de rivier.
Hier staan volop bomen en is het heerlijk om te zitten als het
erg warm is.





Ik plukte ook nog een klein bosje voor thuis op tafel.
Ze ruiken ook nog eens heerlijk en het blijkt dat ze 
goed geschikt zijn als snijbloem.
Ze staan inmiddels alweer mooier dan hier op de foto.



15 opmerkingen :

  1. Leuj!! Kan je in je volgende blog een punnikpoppetjes update geven ben benieuwd hoeveel je er inmiddels hebt.
    Groetjes angelique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al mijn klosjes op pinterest staan. Kijk maar bij Corrie van Werd. Daar staan ze allemaal op. 119 in totaal dacht ik.

      Verwijderen
  2. Prachtig die bloemen zo langs de rivier. Ook in de vaas zijn ze een genot om naar te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, zo tussen de rotsen, maar ook bij jou in een vaasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n tochtje. En je hebt er ook een mooie bos aan over gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi tochtje Corrie, en dat zo vlakbij huis dat is genieten. Heel erg mooi die velden Rode Valeriaan, heb er zelf ook een paar in de tuin staan. Maar zoveel bij elkaar is echt genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijke tochtjes maken jullie, je hoeft niet ver weg te gaan om te genieten.
    Prachtig gezicht die rode valeriaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig dat rood. Het staat mooi op de vaas. Fijn om zo dicht bij de rivier te wonen. Ik vind het ook altijd fijn om er te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook al zijn het heel bekende plekjes voor me, ik geniet er erg van! Je weet ze toch bijzonder mooi te fotograferen... Wat een mooie bloemen zeg, ik wist niet dat ze zo heetten..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat fijn om zo’n mooie omgeving dichtbij te hebben. 119 klosjes al? Wat leuk zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo'n tochtje. En je hebt er ook een mooie bos aan over gehouden.

    VSCR888
    918KISS

    BeantwoordenVerwijderen