Translate

donderdag 2 juli 2020

Kleine dekentjes breien

De meesten van jullie lezen volgens mij ook de blog van Elizabeth, Bussy Bessy.

Ze is heerlijk bezig met het breien van dekentjes. En zoals dat vaak gaat met ons,
we steken elkaar aan. We gingen al snel aan de slag



Veel app contact over en weer, zo van welk patroon doe jij en met welke kleur?
Zo werd er veel gebreid en gebept.


Deze twee kwamen er uit mijn naalden gerold.
Een lief en een stoer dekentje.


Een bestemming komt er vast wel voor.
Ze zijn niet zo groot, ongeveer 60 bij 80 cm.
Ze kunnen ook goed gebruikt worden voor prematuur baby's
in het ziekenhuis. 

(Het is geen grijs maar een soort van yeans blauw.) 


Maar ook voor een wieg of kinderwagen of in de maxi cosi.


Ze zijn allebei gebreid met acryl op naald 4,5.

De volgende is intussen zo goed als af. 
Die heb ik van katoen gebreid.



13 opmerkingen :

  1. Ze zijn prachtig je dekentjes.
    Mooie steken.Dat is zo leuk elkaar stumileren
    dat werkt goed.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schatjes, leuk om ze nu ook bij jou te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. De blauwe is inderdaad heel stoer met die kabel, de roze heel liefelijk en zoet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik weet het eigenlijk niet meer goed... Was jij het niet die begon over dekentjes breien?
    Wat heb je ze weer mooi op de foto gezet! Ik was ze alweer bijna vergeten omdat je volgende dekentje nog zo vers in mijn geheugen zit...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een ijverigheid Corrie, prachtig gewoon, en inderdaad je kan elkaar zo heerlijk inspireren en stimuleren. Deze twee dekentjes zijn weer heel mooi geworden, en met deze maat kan je veel kanten op zoals je al beschrijft. Die stoere vind ik prachtig met de kabels. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt, heel sfeervol.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattige dekentjes............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie dekentjes. Leuk dat jullie elkaar zo inspireren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuk zo met elkaar en je hebt weer 2 dekentjes af.
    fijn hoor en mooi om te doen.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig en het zijn niet zulke grote projecten je kan ook weer eens een bak wol ermee opmaken. Ik kijk het nog even aan ben al galf om zeg maar. Na een inrensief en lastig jaar moet ik letterlijk de draad oppakken maar wat is dat moeilijk.
    Maar komt vast goed

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige dekentjes. De roze is heerlijk, niet zo zoetjes maar gewoon een lekkere kleur. Die ander is ook gewoon prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi die dekentjes, de een lief en de ander stoer. Lijkt me heerlijk om te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zien er prachtig uit Corrie!!
    Wat leuk om zo samen bezig te zijn!
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ze zijn ontzettend leuk, heerlijk dat jullie elkaar inspireren.

    BeantwoordenVerwijderen