Translate

vrijdag 14 mei 2021

Eigen hobbykamertje

Nu onze middelste zoon een eigen stekkie heeft gevonden,
is er hier een slaapkamer vrij gekomen.

Het heeft niet lang leeg gestaan, want ik had er wel een bestemming voor:
Een eigen kamertje waar ik bijv mijn naaimachine kan neerzetten
en het niet steeds hoef op te ruimen.
Of om kaarten te gaan zitten maken zonder dat ik steeds de 
tafel hoef leeg te maken omdat we moeten eten.

Ik ben op mijn gemakje aan de slag gegaan. 
Ik had al een idee hoe het moest worden.

Eerst maar een nieuw behangetje op de muur.
Groen is helemaal in, dat sprak me wel aan.



De tafel had ik al, die stond in de overkapping.
Daar wil ik nog wat anders, want die grote tafel daar beviel toch niet zo.
Ik heb het tafelblad groen geverfd.




De spulletjes komen allemaal uit de kringloopwinkel.


De verzameling punnikklosjes groeit ook nog steeds.
Al gaat dat niet meer zo hard.



De oude stoel staat er prachtig bij. 
De stof was al zo toen ik hem kocht.
Ik heb het hout nu groen geverfd.




En dan komen we nu bij de nieuwe oude kast.
Hij stond nog bij mijn moeder en hij is nog van haar moeder.
Hij is echt heel oud. Ik had er altijd al zin in maar had er geen plek voor.
Nu ik het kamertje over heb, kan hij daar mooi staan.
Ik mocht hem meenemen van haar.
Ik ben er zo blij mee.




Deze plantenhanger kreeg er ook een mooi plekje.
Alleen dan zonder plant. Ik kan er nu 
steeds iets anders in doen.
Het kleine beertje mag er nu een tijdje van genieten.





Ook dit kastje is een kringloopvondst.
Precies een mooi maatje voor de klosjes.




De witte kunstbloemen vond ik vorige week bij de kringloopwinkel.
Ze stonden in een mand. Ik heb ze eruit gehaald
en er een mooi boeket van gemaakt.
In een keulse pot die ook nog afkomstig is van mijn oma.




Ik had nog dahlia's voorgetrokken, die staan te wachten om
in de tuin gezet te worden.


En ook nog wilde akelei gezaaid.
Hopelijk gaat dat snel groeien.
En straks genieten van de mooie bloemen die daarin verschijnen.



Maarre..... gefreubeld heb ik nog niet in het kamertje.
Tot nu toe is het nog bij een pronkkamertje gebleven.



 

17 opmerkingen :

  1. Het is letterlijk een pronkkamertje Corrie, wat een een fijne sfeer hangt daar. Alles zo mooi bij elkaar passend en fantastisch ook de oude kast die al heel wat jaren in de familie is. Mooi kleurgebruik ook. Heerlijk als je bezig bent en lekker alles even zo kan laten om later weer verder te gaan met waar je gebleven was. Dat geeft een fijn rustig gevoel.

    Heel fijn weekend.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een juweeltje. De kamer niks fijner dan een eigen plek voor je hobby s. Mmooi dat eerste kastje met de punnikklosjes wat zit er in de koektrommel ? :))
    En dan die grote kast geweldig wat hou ik ook van zulke meubels en wat fijn dat zo n kast bewaard blijft. Je kringloopvondst is ook een pronkje. Je kan vooruit in deze mooie kamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je er een heerlijke plek van gemaakt!
    Het is nu een (prachtig!) pronkkamertje en daar zou ik optimaal van genieten als ik jou was😉, want heus, als je erin gaat knutselen, naaien, kaarten makenen nog meer, dan is het zó pronkkamertje af 😊.
    Heerlijk al die familiespullen om je heen en wat leuk dat je punnikklosjes mooie plekjes hebben gekregen!
    Ik wens je heel veel plezier van deze kamer en heel veel mooie uurtjes daarbinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk, je eigen plekje. Je hebt het mooi ingericht met natuurlijk de oude kast als middelpunt. Veel plezier daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je kamertje ziet er heel gezellig uit Corrie!
    Hier kan je heerlijk rommelen en werken.
    De kast is super mooi,hij is heel mooi.
    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke ruimte waar je fijn kunt rommelen en handwerken en even rustig kunt zitten, precies wat je zegt én waar je ook even iets kan laten liggen als het je nog bezig bent. Wat een mooie kast zeg, echt een beauty en als hij van je moeder is geweest, is hij helemaal speciaal. Dat komt helemaal goed hoor, dat je er gaat zitten, je bent het ook nog niet gewend ;) wacht maar als je eenmaal de smaak te pakken hebt :-) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had het natuurlijk al in het echie gezien, maar toch weer leuk om het nu op de foto's te zien. En je beschrijft precies hoe het is!
    En nu maar snel gaan knutselen daar boven, volgende week is het daar uitstekend weer voor:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Un lugar encantador. Disfrútalo mucho y BESICOS.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met zo'n kamer mag je ook pronken hoor, wat straalt het een warme sfeer uit, daar ga je op het gemak in de stoel zitten, beetje om je heen kijken en genieten van alle oude spulletjes die zo'n fijn plekje bij jou hebben gevonden. En er komt vast wel een moment dat je er aan het knutselen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn zo'n mooie kamer voor jezelf.
    Dat heb je echt prachtig gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is met recht een kamer om mee te pronken, wat ziet dat er prachtig en gezellig uit! Hier net zo hoor, wanneer oudste het huis uit gaat, gaan we eerst intern schuiven met de kamers en dan blijft er een klein kamertje voor mezelf over, kan stiekem niet wachten ;-) Prachtig dat groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke sfeervolle hobbykamer heb je gemaakt. Daar zul je vast erg van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leuke kamer heb je gemaakt. Heerlijk, zo'n eigen ruimte. Maar wel gaan gebruiken hoor, want dan wordt het nog meer " eigen". Veel hobbyplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk en gezellig hobbyhoke zo geworden,wel weer stil 1 uit het huis...
    Ja freublen op allerlei fronten,verven ,haken en tuinieren leuk hoor!
    veel plezier in je nieuwe hokkie!!
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow, wat een leuke hobbykamer heb je ervan gemaakt! Jij hebt hier een ongelooflijk talent voor, dat verven, behangen, meubels herverven, niet aan mij besteed. Nu nog handwerken of naaien aan de machine daar, veel plezier! Het ziet er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is het een heerlijk kamertje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen